• adviseur-verzekeringen
  • adviseur-pensioen
  • adviseur-hypotheek
  • adviseur-vermogensbeheer

Pensioencommunicatie

Als werkgever bent u wettelijk verplicht om uw werknemers goed te informeren over de pensioenregeling. Per 1 juli 2015 is de Wet Pensioencommunicatie aangepast in de pensioenwet. Eén maatregel is de introductie van een extra zorgplicht van de werkgever om overzichtelijk en duidelijk te communiceren over de pensioenregeling. Omdat pensioen lastige materie betreft kunnen wij u helpen om uw werknemers te informeren, zowel individueel als collectief. Wij leggen uit wat de pensioenregeling voor uw werknemers betekent en hoe zij inzicht houden in hun eigen pensioensituatie. Uiteraard beantwoorden wij de vragen van uw werknemers, zodat zij na afloop volledig geïnformeerd zijn.

Pensioentraining voor de afdeling personeelszaken
Middels een training kunnen wij ervoor zorgen dat uw afdeling personeelszaken volledig op de hoogte is van de spelregels omtrent pensioen. Het doel van deze training is o.a. dat de werknemers van deze afdeling inhoudelijk op de hoogte zijn van de pensioenregeling, zodat zij vragen van werknemers kunnen beantwoorden. Daarnaast zullen zij na de training in staat zijn om mutaties door te voeren in de digitale portalen van de verzekeraar of pensioenfonds.

Graag geven wij u nadere informatie over pensioencommunicatie tijdens een persoonlijk gesprek.

Klik hier voor het maken van een afspraak